Thursday, August 21, 2008

HNT Reflections: A Two-for-One Sale!


"Studly... but evil."
Raleigh, NC - August 2008 (Click to embiggen -- if you dare!)

Half-Nekkid Thursday - Button Image by Smarmoofus
"Quilly's Just Reflecting Challenge"

Two memes with one stone I say! Quilldancer has put out a challenge for "Reflections" (that I'll let her explain) that is still going for another few days. Then there's "Half-Nekkid Thursday" which is a regular meme that I've never played with participated in (because truly, what part of me would you really want to see nekkid?). But over last weekend I was toying with some experimental shots and came up with this one which... is oddly compelling. In a sinister and disturbing sort of way. If you know me at all, you know I'm not sinister... though a case might be made for "disturbed". Anyway. I was trying to find a context for this shot so I could actually use it for something and here we are. A twofer!

(PS: "Olympic theme?" Uh... how about the Olympic flame then?)

Two days until Bloggin' the Square '08

Stumble Upon Toolbar

26 comments:

smarmoofus said...

There is something seriously sinister about your HNT. *wink* But yay for candlelight! (Like I'm surprised by it... *shifty eyes*)

Happy HNT! I'm your first... on your first HNT!
-smarmoofus

Winter said...

Hmmmn. Makes one wonder if there are red horns hiding in the shadows at the top of the image. Hee hee.

fairyflutters said...

Oooh spooky!

Makes me think of witchcraft.

Barb said...

Since it is still technically Wednesday here in CDT-land, I will remain W-o-r-d-l-e-s-s! ;-)

Mariposa said...

It's dark, and I can only see glimpse of you...how exciting!

HappyHNT!

ciara said...

you-are-scaring-me lol

quilldancer.com said...

Okay, you can blow out the candle now. NO! WAIT! You're too scary to be alone in the dark with. Can we light about 100 more?

;)

Amorous Rocker said...

Very cool picture. =) Happy HNT!

Ms. Lily said...

I love you even got in the Olympic flame, great HNT!!!
~Lily

Biscuit said...

Awesome picture. I love it! It IS kinda spooka, though. *LOL*

Carver said...

Ha, too funny. Good shot for both themes.

Maeve said...

I like that having your eyes in the shadow, we cannot really see what behind them!

M said...

I'm not gonna lie, the eyes kinda freak me out.

Very creative though.

Happy HNT! :)

Paul B said...

Nice Olympic flame tribute...

HHNT!

Melli said...

Oh you are definitely scaring ME! *backing out quietly*

Irish Earth Goddess said...

Really cool effect! Welcome to HNT.

JRM said...

Love it... but not scary... intriguing... very! HHNT!

Baby said...

Very sinister indeed!!! Great 1st HNT - and Have a Happy one too!

tiff said...

Do I see a wreath of laurel leaves on your brow??

And are you going to wear that the DTL this weekend? If so, way to class up the joint, dude.

Mojo said...

Hmm... one sees laurels, another sees horns. And one's not saying what she sees!
This is more fun than I thought!

(And no, I'm not going to BTS '08 like this... I'd have to have my blog name stenciled on my chest!)

Nanny Goats In Panties said...

Wow... that is a cool photo.

Curvaceous Dee said...

Olympic flame works for me - very cool picture indeed (and welcome to HNT!)

xx Dee

I Smile 2 Much said...

Ooooooh, wow, I *like* this a lot! ; ) Very flame*seductive, I'd say ; )

Happy Olympic HNT ; )

.ser infiel. said...

That look in that lighting sends shivers down my back. Great save with the theme too. ;) Hehe.

Lil Bit said...

A-W-E-S-O-M-E!!!

oh my, how I like the mood you've created in this SHOT!

LOL, had I been able to post mine when I WANTED to (last week), I woulda told ya to look closer into your own candleflame and my click-to might be what ya woulda seen! LOL

Welcome to the HNT madness - what an excellent debut!
(sidenote: I gotta figure out how to turn the damn flash OFF on mine to get those moody shots, lol -- have done some w/candles b4, but never got this red-effect. Ultra-cool!)... and thx for the link to check it out. =)

Kimmie said...

Very HAWT! ;-)
Kimmie